Boost jouw bedrijf door middel van guerilla marketing

Misschien is deze term nieuw voor jou, dus laten we het eerst eens even introduceren. Guerilla marketing is een marketing vorm aan de hand van een eenmalige marketing stunt. Een stunt die de aandacht van vele mensen trekt, hij moet dus echt goed blijven hangen. In deze blog zul je er meer over leren.

Wat is het doel van guerilla marketing?


Met guerilla marketing is het de bedoeling om viraal te gaan. Viraal gaan is namelijk gratis publiciteit waarmee je heel veel mensen bereikt. Het gezegde ‘hoe gekker, hoe beter’ gaat hier dan ook wel op. Zorg ervoor dat jouw marketing stunt zo gek is dat mensen wel willen stoppen om te kijken. Belangrijke aspecten bij deze vorm van marketing zijn uniciteit, het grote verrassingseffect, en het werkt vaak alleen bij de eerste keer. Wat ook een groot voordeel is van guerilla marketing is dat je de kosten erg laag kunt houden.

Verschillende vormen van guerilla marketing


–            
flashmob: Een flashmob bestaat uit een grote groep mensen die uit het niets opduikt op een openbare plek zoals een plein of winkelcentrum. Samen doet de groep iets ongebruikelijks en verdwijnt daarna weer alsof er niets is gebeurt. Op deze plekken zullen veel omstanders zijn die deze flashmob filmen en verspreiden.
–             Outdoor: Bij outdoor guerilla kun je denken aan iets toevoegen aan een bestaande stedelijke omgeving. Bijvoorbeeld iets verwijderbaars op aan standbeeld of kunstwerk toevoegen of tijdelijke kunstwerken op straten en trottoirs
–             Evenementen: Vaak worden evenementen als concerten of sportevenementen ingezet om een product of dienst op een opvallende manier te promoten. Vaak gebeurt dit zonder dat de sponsoren van het evenement hier toestemming voor hebben gegeven.
Er zijn nog weel meer vormen van guerilla marketing. Lijkt dit je wat voor jouw bedrijf? Lees dan verder!

Meer over guerilla marketing weten?


Heb jij na het lezen van deze blog nog meer interesse in guerilla marketing? Neem dan eens een kijkje op de website van Traffic Today. Zij hebben een blog geschreven over dit onderwerp waar alles instaat wat je moet weten!