Dit zijn de drie pilaren van een succesvolle SEO strategie

Elk bedrijf die een online website heeft en als nummer een in de zoekresultaten staan van hun relevante zoekwoorden, heeft een succesvolle SEO strategie. SEO, oftewel Search Engine Optimization, is het constant optimaliseren van jouw website. Het uiterlijke doel is dan om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen van zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo. Maar hoe bouw je een (succesvolle) SEO strategie? Dit doe je door de drie pilaren in je strategie te verwerken: linkbuilding, content marketing en technische SEO. Lees meer over het uitbesteden van linkbuilding, het maken van content en nog veel meer in dit blog.

1: linkbuilding

Linkbuilding, oftewel het actief vergaren van relevante links van andere websites naar jouw eigen website, is een onderdeel van een SEO strategie dat heel vaak onderschat wordt. Veel marketing teams beschouwen linkbuilding als iets dat niet meer relevant is. Dit is echter helemaal niet zo! Linkbuilding helpt met het tillen van jouw website’s positie binnen de zoekresultaten. Het is van groot belang dat je links verkrijgt van hoge kwaliteit, om zo jouw rank te verbeteren en zo meer verkeer te krijgen. Dit doe je ook specifiek per doelgroep: wil je een Franse doelgroep aanspreken, speel dan in op Franse linkbuilding.

2: content marketing

Content marketing verwijst vooral naar het opbouwen van een reputatie. Het is belangrijk dat jouw doelgroep jou ziet als een expert in jouw gebied en dat jouw product of service de ultieme oplossing is voor het probleem waar zij mee kampen. Dit doe je door gerelateerde blogs te schrijven met relevante zoekwoorden. Zo til je jouw bedrijf naar een hoger niveau, offline en online.

3: technische SEO

Technische SEO gaat voornamelijk om het handmatige optimaliseren van jouw websites. Update je meta-beschrijvingen en gebruik de juiste zoekwoorden bij elke nieuwe post die je plaatst. Zo blijft jouw bedrijf relevant.